Travel: South-America Surfers paradise Mancora, Peru

2/12/2014



Mancora in Peru. Nog nooit van gehoord? Ik ook niet.. Totdat we op zoek gingen naar waar de grens over te steken vanuit Ecuador, inderdaad Mancora is the place to be. Een surfers paradise in Peru, het bestaat. Je kunt er feesten, chillen, surflessen nemen (goedkoop èn privé) of gewoon de he-le dag op het strand liggen. Een welkome afwisseling na uren van busritten en backpacken.


We verbleven in het hostel la casa de pitty. Oftewel het huis van de papegaai, die inderdaad ook aanwezig is. Een hostel direct aan het strand met uitzicht op zee en op nog geen 100 meter lopen van de 'boulevard'. Het is kleinschalig en je kunt er gewoonweg heerlijk 'relaxen'. De kamers zijn mooi, de badkamer schoon en de bedden fantastisch. Echt waar, wanneer ik terugkijk op de 3 maanden Zuid-Amerika, was het bed hier het allerfijnst. (met uitzondering van Antarctica)

Mancora, de surfspot in Peru, ideale golven voor zowel beginners al gevorderden. Zelf hadden we al een aantal keer op het bord gestaan in Frankrijk, Australië en Spanje. Maar gevorderd zijn we bij lange na niet. Dus, gewoon maar weer op les. Naja, gewoon. In Zuid-Amerika worden de lessen ietwat anders gegeven dan in de rest van de wereld. Niks geen surfklasje, niks geen theorie. Ola ik ben Sharon, hier is je pak, hier is je bord. Een korte instructie op het droge en hopla met je privé trainer de golven in. En hé, hoe fijn is het dat je iemand hebt die achter je aan peddelt, die je bord recht houdt terwijl jij een poging doet om overeind te komen en je na een ritje over de kop in het zoute water weer duwt om door de branding te komen. Ik zeg, een prima methode. Wat mij betreft mogen alle surflessen zo gegeven worden! Als beginner wordt je dus ontzettend geholpen. Echter zag mijn surfleraar al snel dat ik ook best zonder hulp kon staan, kon peddelen en door de branding kon komen... hmz. Maar geloof me, ik heb nog nooit zo goed en zo fijn op m'n surfboard gestaan! Ben je in Mancora of in de buurt, zéker een lesje volgen!

Wat er verder te doen is in Mancora? Het is de vakantie hotspot voor de Peruanen en zo voelt het dan ook. Heel veel marktjes, winkeltjes, restaurants en terrasjes. Mancora was voor ons een weekje vakantie in een backpacker reis. Heerlijk! Mocht je ooit in de buurt zijn of op zoek zijn naar een grensovergang, dan is het zeker een aanrader om via deze kant te gaan. Tot slot, nog een paar fijne plaatjes.. en ja, ik heb heimwee. Buh.

Enjoy!






2 opmerkingen :